Arrangeras parallellt
Guldpartner

Delta som utställare
eller partner
2025

Köpstarka besökare vill träffa dig, under mässan genomförs över 50 000 kvalitativa kundmöten

Två dagar av affärsmöjligheter på Sales & Marketing Expo

Under två dynamiska dagar på Sales & Marketing Expo får du och ditt företag chansen att träffa en stor skara potentiella samarbetspartners och kunder som söker nästa lösningar för sina marknadsföringskampanjer och försäljningsinitiativ. Genom att delta stärker ni er position som ledande aktörer inom försäljning och marknadsföring, och visar upp era senaste innovationer och strategier.

Sales & Marketing Expo är mötesplatsen för nya affärsmöjligheter och partnerskap, och skapar en plattform för framtidens framgångsrika affärer. Här samlas dina nuvarande och framtida kunder och partners under samma tak, redo att inspireras och ingå nya samarbeten. Det är på Sales & Marketing Expo som framtidens marknadsförings- och försäljningsstrategier formas och förstärks.

+ 3400

Besökare

Möten, nya insikter, kompetensutveckling
och utbyte av erfarenheter

+ 150

Talare

Ta del av inspirerande och
insiktsfulla föreläsningar.

+ 150

Utställare

Företag och organisationer
som visar upp de bästa lösningarna för dig

Fyra mässor
under ett tak

Parallellt arrangeras Stockholm Business Expo och Möten & Event. Tillsammans skapas en dynamisk mötesplats som samlar företagare, försäljnings- och marknadsavdelningar från hela landet.

Sveriges största mässa och mötesplats för alla som jobbar med sälj- och marknadsföring.

Framtidens företagande – Scale up your business

Nordens största mässa och mötesplats för alla som bokar ocha rrangerar mässor, konferenser och event.

Axplock av besökare 2024

Kompetensutveckling på bästa nivå

Ett dynamiskt och spännande scenprogram väntar besökarna på Sales & Marketing Expo. Här får de uppleva framtidens innovationer, banbrytande verksamhetsutveckling och revolutionerande tekniska lösningar. Programmet omfattar fokusområden som kundsegmentering, marknadsanalyser, varumärkesbyggande, digital marknadsföring, försäljningsstrategier, och kundrelationshantering , en unik chans till kunskapsutbyte, nätverkande och att skapa värdefulla kontakter inom sälj och marknadsföring.

Fler talare presenteras inom kort

Annika Winsth

Chefsekonom

Nordea

Jonas Kjellberg

Founder Chairman of the board

NORNORM

Karl Andersson

Founder

Matsmart

Moa Gurbuzer

Grundare

Oddbird

Therese Alshammar

Tävlingssimmare

Komplett mötesplats med extra allt

+150 talare på öppna scener

Mässan erbjuder kostnadsfria föreläsningar och aktiviteter på flera scener. Lyssna till framstående talare inom försäljning och marknadsföring som delar sina insikter och erfarenheter.

+150 utställare på innehållsrik kostnadsfri mässa

Ett överfyllt mässgolv med över 150 utställare, högkvalitativa leverantörer & hundratals innovationer i en inspirerande miljö – allt helt kostnadsfritt för mässans alla besökare.

Morgonseminarier

Mässdagen startar med våra kostnadsfria morgonseminarier! Upplev inspirerande föreläsningar och få nya insikter - ett perfekt sätt att starta dagen med lärande och inspiration

Mingel

Efter första mässdagen arrangeras ett fartfyllt mingel där utställare och besökare får chans att knyta nya kontakter. Ta del av prisutdelningar, tilltugg, live-uppträdande och överraskningar värda att minnas.

Matchmaking

På mässan kan både besökare och utställare ta del av mötesplatsens digitala verktyg. Här pågår en ständig matchmaking som leder till nya kontakter och nya möjligheter.

Nätverk och nya kontakter

Mötesplatsen ger både dig som utställare och besökare möjlighet att nätverka

Därför ska du ställa ut eller delta som partner

Ansikte mot ansikte

Ansikte mot ansikte har visat sig vara det överlägset mest effektiva sättet att sälja produkter och tjänster. Varje utställare och partner genomför i snitt 80 kundmöten, under två intensiva dagar träffar du lika många kunder som det normalt tar flera månader att träffa.

Maxa din exponering

Maximera din exponering, genom att ställa ut får ni stor och synlig exponering på mässan. Ni kommer dessutom också dra nytta av Sales & Marketing Expos omfattande marknadsföringskampanj före, under och efter mässan.

Besökarna

På Sales & marketing Expo träffar Ni + 3400 beslutsfattare och entreprenörer, varav 95 % äger och leder små och medelstora företag. Det är Sveriges största mötesplats för försäljning och marknadsföring. Företag som letar efter nästa lösning för deras försäljning och marknadsföring kommer till mötesplatsen och vill se just din lösning.

Tydlig ROI

Tydlig ROI för företagen som ställer ut, hela 79% av besökarna köper produkter och tjänster från utställarna de träffat på mässan inom sex månader. Vi kallar det, de omvända säljbesöket, heta leads kommer till Er!

Mer än bara mässa

Mässan har mängder med erbjudanden och aktiviteter på plats mötesplatsen är både en mässa och webTALK konferens. Konferensen har otroligt mycket att erbjuda som man inte vill missa. Mängder med talare, branschseminarier och paneldiskussioner och en mängd aktiviteter och inspiration.

Nätverka

Nätverka med din bransch och möt företagare  som letar efter de produkter och tjänster du erbjuder. Under dagarna arrangeras mingel, nätverksträffar, paneldiskussioner och mycket mer, som tillsammans skapar en dynamisk mötesplats för framtidens försäljning och marknadsföring.

Tidigare utställare berättar

“För oss är Möten & Event kanske det mest betydelsefulla eventet för oss på hela året då det är branschens i särklass viktigaste tillställning”

– Julis Lundevall, Head of Customer Success Team Trippus

 

“Så stolt över vår första mässa med över 400 besökare i montern som ivrigt registrerade sig i vårt CRM! Det blev kö för våra personliga giveaways – som skapade både FOMO och word of mouth. Tack vare teamet och all support från mässpersonalen på live expo, känner vi oss otroligt nöjda med vår debut.”

– Sandra Kinnmark, grundare av NOS Emotiontech.

Vem träffar du

VD

Försäljningsansvarig

Marknadschefer

Konceptutvecklare

Projektchef

Creative director

Besöksstatistik 2024

Besökarna uppgav följande syften med mässbesöket:

89% Få överblick över branschen

95% Skapa nya kontakter

90% Träffa nuvarande kontakter och branschfolk

96% Ta del av nyheter

75% Gå på seminarier och paneldebatter

82%

82% av beslutsfattarna besökte mässan för att få underlag till upphandling.

86%

86% av besökarna beslutar eller påverkar inköp.

79%

79% beslutsfattare uppgav att de under den närmaste tiden kommer att köpa en eller flera av de produkter/tjänster som visats på mässan.

Utställarstatistik

80%

80% av utställarna är mycket nöjda med den totala mässupplevelsen

70%

70% av utställarna kommer troligen ställa ut igen när mässan arrangeras nästa gång

92%

92% av utställarna har fått nya kontakter som kan leda till affärer

Samarbetspartners 2024